A PHP Error was encountered
Severity: Notice
Message: Memcache::connect(): Server 194.183.153.40 (tcp 11212, udp 0) failed with: Connection refused (111)
Filename: libraries/Cache.php
Line Number: 77
A PHP Error was encountered
Severity: Warning
Message: Memcache::connect(): Can't connect to 194.183.153.40:11212, Connection refused (111)
Filename: libraries/Cache.php
Line Number: 77
Alaptarea este procesul primordial de nutritie si dezvoltare a copilului dupa nastere. Insa de durata perioadei de alaptare este strans legata si dezvoltarea copiilor.
Un studiu realizat de cercetatori a urmarit asocierea dintre perioada de alaptare si abilitatile cognitive ale copilului, precum si a evolutiei academice pe o perioada de la opt la 18 ani, folosind datele stranse pe parcursul unui studiu de 18 ani, a unui numar de peste 1000 de bebelusi.
Metoda
Pe parcursul perioadei de la nastere la un an, au fost stranse informatii privind modul de hranire a bebelusului.
De la opt la 18 ani, unii copii au fost supusi unor determinari a abilitatilor cognitive si a rezultatelor academice, inclusiv masurarea coeficientului de inteligenta, rezultatele evaluarilor de catre cadrele didactice, teste standardizate pentru intelegerea citirii, matematica, abilitati scolare, notele de la examenele finale, parasirea scolii de catre copil fara un rezultat final.
Rezultate
Cresterea perioadei de alaptare a fost asociata cu o crestere statistica semnificativa a coeficientului de inteligenta la varstele de opt si noua ani a citirii, rezolvarilor matematice, abilitatilor scolare pe o perioada de la 10 la 13 ani, a rezultatelor evaluarilor de catre profesori a citirii si rezolvarilor matematice la 8 si 10 ani, a rezultatelor obtinute la examenele finale.
Copiii alaptati mai mult de opt luni au obtinut scoruri medii mai mari decat a bebelusilor hraniti cu lapte praf.
Mamele care au ales sa alapteze au avut o varsta mai inaintata, o educatie buna, din familii cu un statut socioeconomic ridicat, crescute de ambii parinti, care nu au fumat in timpul sarcinii si au venituri si un stil de viata peste medie. In plus, rata alaptarii creste proportional cu greutatea copilului, iar de regula primul copil a fost alaptat.
Copiii alaptati timp de cel putin opt luni au avut rezultate mai bune decat la copiii care nu au fost alaptati cu lapte matern.
Concluzii
S-a ajuns la concluzia ca alaptarea este asociata cu unele cresteri mici, dar totusi sesizabile ale abilitatilor cognitive si educationale ale copilului.
Studiul este caracterizat de generalizare, reflectat printr-o serie de masuratori ce includ teste standardizate, evaluarea de catre cadrul didactic si rezultate scolare la liceu si o durata relativ lunga ce s-a extins de-a lungul copilariei pana la stadiul de tanar adult.
Metoda
Pe parcursul perioadei de la nastere la un an, au fost stranse informatii privind modul de hranire a bebelusului.
De la opt la 18 ani, unii copii au fost supusi unor determinari a abilitatilor cognitive si a rezultatelor academice, inclusiv masurarea coeficientului de inteligenta, rezultatele evaluarilor de catre cadrele didactice, teste standardizate pentru intelegerea citirii, matematica, abilitati scolare, notele de la examenele finale, parasirea scolii de catre copil fara un rezultat final.
Rezultate
Cresterea perioadei de alaptare a fost asociata cu o crestere statistica semnificativa a coeficientului de inteligenta la varstele de opt si noua ani a citirii, rezolvarilor matematice, abilitatilor scolare pe o perioada de la 10 la 13 ani, a rezultatelor evaluarilor de catre profesori a citirii si rezolvarilor matematice la 8 si 10 ani, a rezultatelor obtinute la examenele finale.
Copiii alaptati mai mult de opt luni au obtinut scoruri medii mai mari decat a bebelusilor hraniti cu lapte praf.
Mamele care au ales sa alapteze au avut o varsta mai inaintata, o educatie buna, din familii cu un statut socioeconomic ridicat, crescute de ambii parinti, care nu au fumat in timpul sarcinii si au venituri si un stil de viata peste medie. In plus, rata alaptarii creste proportional cu greutatea copilului, iar de regula primul copil a fost alaptat.
Copiii alaptati timp de cel putin opt luni au avut rezultate mai bune decat la copiii care nu au fost alaptati cu lapte matern.
Concluzii
S-a ajuns la concluzia ca alaptarea este asociata cu unele cresteri mici, dar totusi sesizabile ale abilitatilor cognitive si educationale ale copilului.
Studiul este caracterizat de generalizare, reflectat printr-o serie de masuratori ce includ teste standardizate, evaluarea de catre cadrul didactic si rezultate scolare la liceu si o durata relativ lunga ce s-a extins de-a lungul copilariei pana la stadiul de tanar adult.
Tu ce zici?