A PHP Error was encountered
Severity: Notice
Message: Memcache::connect(): Server 194.183.153.39 (tcp 11212, udp 0) failed with: Connection refused (111)
Filename: libraries/Cache.php
Line Number: 77
A PHP Error was encountered
Severity: Warning
Message: Memcache::connect(): Can't connect to 194.183.153.39:11212, Connection refused (111)
Filename: libraries/Cache.php
Line Number: 77
Recomandările psihologului pentru petrecerea unui timp de calitate cu copilul
Amintiti-va faptul ca invatarea neintentionata, sub forma de joc, este cea mai buna forma de invatare pentru copii.
Laudati copilul pentru fiecare reusita, iar daca nu stie, ajutati-l; o atitudine critica, de dezaprobare, il va face sa renunte la citit.
Toți specialiștii recomandă să petrecem cât mai mult timp cu copilul, dar la fel de important este și ceea ce facem cu copilul, calitatea interacțiunii părinte-copil.
Cititul în perioada preșcolară reprezintă o modalitate foarte bună de relaționare deoarece are mai multe funcții: este o activitate interactivă și este o oportunitate pentru dezvoltarea abilităților cognitive, socio-emoționale și chiar motrice.
Având în vedere faptul că în perioada preșcolară se dezvoltă obiceiurile în comportament, cum ar fi obiceiurile de petrecere a timpului liber sau cele alimentare, este foarte important ca cititul să fie introdus cât mai de timpuriu.
|
|
Colecția “Hoinari prin anotimpuri”, ilustrată de Susanne Rotraut Berner, apărută la Editura Casa, oferă această posibilitate datorită simplității ei ceea ce o face accesibilă și copiilor cu vârste de 1,6-2 ani; în timp, expunerea copilului în mod repetat la acest gen de activitate îi va deschide apetitul pentru citit.
Astfel cartea devine un instrument în mâna părinților care doresc să dezvolte abilitățile copiilor.
Colecţia cuprinde patru volume independente dar complementare, unul pentru fiecare anotimp.
Cărţile nu conţin poveşti clasice, pe care le citim copiilor, ci şiruri de întâmplări redate prin imagini care se continuă pe pagina sau în volumul următor, ilustrând în acest mod continuitate şi transformare.
În fiecare volum apar aceleaşi şapte locaţii - casa cu apartamente, ferma, gara, centrul comercial, piaţa centrală si parcul – dar diferite de la anotimp la anotimp, cu detaliile specifice acestora.
Personajele, oameni si animale, trec prin numeroase situatii, care aşteaptă să fie descoperite de către cititori.
Pentru a putea valorifica potențialul cărții, vom prezenta mai jos câteva recomandări pentru părinți, care să îi ghideze în interacțiunea cu copiii:
Recomandări pentru dezvoltarea abilităților cognitive la copii:
-
Denumiți împreună cu copilul obiectele, acțiunile, culorile, categoriile;
Recomandări pentru dezvoltarea abilităților emoționale la copii:
-
Întrebați copilul cum se simt personajele (ex. Este trist sau bucuros?) și imitați apoi împreună expresia facială (ex. Hai să vedem cum arată fața noastră atunci când ne simtim triști)
-
Pentru o mai bună înțelegere a emoțiilor întrebați copilul de ce crede că se simte așa un anumit personaj
-
Întrebați copilul când s-a simțit și el așa
-
Pentru a-l ajuta să înțeleagă mai bine comportamentul celorlalți întrebați copilul ce crede că urmează să se întâmple (ex. Tu ce crezi că va face acum domnul din imagine?)
Recomandări pentru dezvoltarea abilităților sociale la copii:
-
Vorbiți pe rând și ascultați-vă reciproc fără a întrerupe copilul
-
Pentru dezvoltarea jocului simbolic, puneți în scenă situațile din carte care vi se par amuzante sau pe care copilul nu le înțelege și imitați comportamentele personajelor; aminiți-vă faptul că învăţarea observaţională (Bandura, 1977) este mecanismul care stă la baza modelării comportamentului
-
Identificați împreună cu copilul consecințele unui comportament (ex. Ce crezi că se va întâmpla acum?)
-
Identificați consecințele emoționale unui comportament (ex. Cum crezi că se simte băiatul pentru că fetița nu îl lasă și pe el să își ia mâncare?
-
Respectați regulile stabilite, cum ar fi cele legate de încheierea activității (ex. Mai citim 2 pagini, iar apoi mergi la culcare)
Recomandări pentru dezvoltarea abilităților motrice la copii:
-
Punerea în scenă prin imitarea acțiunilor din carte ajută și la dezvoltarea motrică
În tot acest timp amintiți-vă faptul că învățarea neintenționată, sub formă de joc, este cea mai bună formă de învățare pentru copii.
Lăudați copilul pentru fiecare reușită, iar dacă nu știe, ajutați-l; o atitudine critică, de dezaprobare, îl va face să renunțe la citit.
Editura Casa
Articol scris de Adina Botiş
Preşedinte APCAR
Alte articole recomandate:
Nu este suficient sa ii cumperi puiului tau jucarii, ci trebuie sa-l inveti cum sa se joace. Joaca e ...
O importanta deosebita in dezvoltarea copilului de 2-3 ani o au jocurile si lectura. Cu ajurorul ace ...
Dezvoltarea armonioasa a copilului necesita timp si munca din partea parintilor, dar si crearea unui ...